A varázslatos Nápoly és környéke: egyedülálló 5 napos utazás dél-Olaszország szívében

Nápoly

Nápoly, az olasz kultúra és történelem gazdag talapzata, ahol az évezredek rétegei egymásra fonódnak. Számos történelmi műemlékének köszönhetően Nápolyt “élő múzeumnak” is nevezik. Nápoly a pizza szülőföldje, itt nyílott meg a világ legelső pizzériája 1830-ban.

Nápolyt látni és meghalni – tartja a mondás, s talán nem véletlenül. Mert – bár Campania székhelyének kétségtelenül voltak, vannak kellemetlenebb pillanatai is – addig valóban nem érdemes meghalni, amíg e rendkívül színes, pezsgő, hosszú történelemmel és kultúrával bíró várost nem láttuk.

1. nap

Az utazás első napján érkeztünk meg a Nápoly Capodichino nemzetközi repülőtérre (NAP), ami Nápolytól 7 km-re északra fekszik. Izgatottan várva, hogy elmerüljünk a déli hangulatban. A szállásunk a délebbre fekvő csodaszép Sorrento városkában volt, ahova a reptéri transzfer a legegyszerűbben (és legolcsóbban) autóbusszal oldható meg.

A repülőtérről Sorrentoba (Pompei, Castellamare di Stabia érintésével) napi 8 buszjárat közlekedik.

A repülőtérről indul minden nap: 9.00, 11.00, 12.00, 13.00, 14.30, 16.30, 18.00, 19.30. Menetidő reptér és Sorrento között 1 óra 15 perc, a jegy (buszon kapható) 10 EU az ára.

Sorrentoból a reptérre: 6.30, 8.30, 9.00, 10.30, 12.00, 14.00, 15.00, 16.30, menetidő 1 óra 30 .

A Pontos menetrend itt: curreriviaggi.it

Szállásunkat egy hangulatos kis apartmanban  foglaltuk Sorrento egyik csndes, nyugodt környékén, a vasútállomástól 15 percre.

2. nap:  Capri csodái

Capri csodái

Capri szigete a Nápolyi-öböl déli részén, a Sorrentói-félszigethez közel helyezkedik el. A sziget területén két község osztozik: Anacapri és Capri. A számos római kori emlék mellett, pl. Villa Jovis, fő természeti látnivalói a tengerből kiemelkedő Faraglioni-sziklák, valamint a híres Kék-barlang. Capri szigete a mondern világ egyik legdivatosabb nyaralóhelye, a Nápolyba látogató turisták elmaradhatatlan zarándokhelye.

Nápolyból és Sorrentoból is ellehet jutni a szigetre, mi a lakhelyünk miatt az utóbbi kiindulópontot választottuk. Reggel indulás a kikötőbe, ahol a hajó elindult Capri sziget felé. Érdemes a 8:30 vagy 9:00 indulást választani, a komp ára oda-vissza 44-49EU / fő. A menetidő 25 perc

Menetrend itt: https://www.ravello.com/ferry-schedule/sorrento/capri/

A csillogó kék tengeren úszó sziklák és a hangulatos kikötő alkotta a környezetet. Capri tele van varázslatos helyekkel, de az első nap a Marina Grande-től keletre található Faraglioni sziklákkal indult. A hajóút során megcsodálhattuk az ikonikus sziklák és barlangok szépségét, majd kikötöttünk a Marina Piccola-n, ahol az élet élénk, a strandok csábítóak és az éttermek kiválóak.

Délután felfedeztük Capri városát, sétálgattunk a kis utcákon, felfelé vezető lépcsőkön a kertekig, ahol a Villa San Michele lenyűgöző kilátást nyújtott a környező tengerre. Capri városa Marina Grande felől siklóval, lépcsőn valamint busszal közelíthető meg. A Marina Piccola felől szintén busszal, valamint a Via Krupp nevű lépcsős úton érjük el.

Anacaprival autóút köti össze. A helyi buszpályaudvar a városközpontban, a Piazettától induló Via Roma mellett található.

A napot egy romantikus vacsorával zártuk a városközpont szívében, ahol a helyi specialitások kulináris élvezetekkel ajándékoztak meg bennünket.

3. nap: az Amalfi part lenyűgöző szépsége

Positano - Amalfi part

A harmadik napot az Amalfi part felfedezésével kezdtük. A festői út mentén haladva a hegyekből a tengerbe leereszkedő úton megálltunk Positano-ban. Az olasz Riviéra hangulata átjárta az utcákat, ahol az aranyhomokos strand és a kanyargós utcák romantikus sétára hívtak bennünket.

Délután folytattuk utunkat Amalfi felé. A város lenyűgöző katedrálisa, a Duomo di Sant’Andrea, tiszteletteljesen magasodott a tengerparton. A szűk sikátorok és a hangulatos terek tele voltak helyi kézműves boltokkal és kávézókkal. Aznap este az édes limoncellót kóstoltuk, melynek citromos frissessége elvarázsolta az ízlelőbimbóinkat.

4. nap: A Vezúv és Pompeii rejtett történelme

Pompeii

A negyedik napot a Vezúv felfedezésével kezdtük, ahonnan lenyűgöző panoráma tárult elénk a Nápolyi-öbölre. A hegy megmászása után érezhettük a szikrázó vulkáni energia erejét. A csúcson állva a füstölgő kráter látványa lenyűgöző volt, miközben a városok kis pontokként terültek el a lábunk előtt.

Aztán a Pompeii romvárosába látogattunk, ahol az ókori római élet maradványait csodálhattuk meg. A káprázatos amfiteátrum, a fórum és az eltemetett épületek a múltba repítettek minket, elgondolkodtatva az élet és a veszteség felett.

5. nap: Nápolyi városnézés

Nápoly városa

Az utolsó napot Nápoly városára szántuk. A történelmi óváros labirintusában sétálva az óváros számtalan látnivalójával találkoztunk. A Spanyol negyed kanyargós utcái, a Castel dell’Ovo lenyűgöző vára, és a városközpont hangulatos területei mind hozzájárultak ahhoz, hogy Nápoly valóban egyedi és élénk hely legyen.

Este az egyik híres pizzériában kóstoltuk meg az igazi nápolyi pizzát, ahol az ízek és az illatok magukkal ragadtak a város ízletes világába.

Záró gondolat

Öt nap Nápolyban és környékén egy felejthetetlen utazás volt. A városok lenyűgöző szépsége, a történelmi emlékek gazdagsága és az olasz életstílus varázslata egyesültek, hogy emlékezetessé tegyék ezt az utazást.

Az elvarázsolt déli olasz élményektől gőzölgő kávéjuktól a tenger érintéséig minden a szívünkbe zárodott, és bennünk maradt az a kis szelet a világból, ami Nápoly.